De volgende ronde!

10 juli 2013 - Faaborg, Denemarken

Verder met een andere bemensing
Nadat de wasmachines hun werk hadden gedaan, Trude’s spullen waren gepakt en de boot was ingericht voor de komst van Bob en Liesbeth, hadden we zondag nog alle tijd om wat te lezen en te luieren, want pas om half acht bereikten ze Aabenraa. De geluksvogels beginnen niet alleen met prachtig weer, maar ook met prima verwachtingen voor de komende week. Na een gezellige maaltijd met z’n vieren in de kuip, maakte ik met hen nog een wandeling door het stadje, terwijl Trude alvast onder de wol kroop, want ze zou maandagochtend om vier uur opstaan om de reis naar Hoorn te beginnen. Dat deed ze inderdaad en ze had een voorspoedige reis in Bob’s BMW, zodat we al om 11.00 uur een sms-je kregen, dat ze in Hoorn was gearriveerd.
Na het eerste ontbijt met de nieuwe crew gingen we boodschappen doen en na de koffie vertrokken we naar Kalvø; een probleemloze tocht met heerlijk zonnig weer en een lekker noordwestenwindje. Om half vier meerden we af op exact hetzelfde plekje waar Trude en ik vorige week lagen. Na een mooie wandeling trokken we een prima fles wijn open en hadden gespreksstof genoeg. Om een uur of zeven gingen we de maaltijd bereiden en die smaakte uitstekend.
Zowel de plek als het weer waren ideaal om nu de wenslampions op te laten, die ik van Elise cadeau kreeg. Trude en ik hadden eigenlijk op onze trouwdag moeten doen, maar toen waren zowel de locatie als het weer ongeschikt. ’s Avonds om elf uur op het heuveltje van Kalvø ging het uitstekend; een heel mooi gezicht. Ik ben benieuwd of het op de foto’s een beetje tot z’n recht komt.

Naar Faaborg
Dinsdagmorgen besloten we naar de andere kant van de Kleine Belt over te steken en het mooie stadje Faaborg op te zoeken. Dat is een forse trip, meer dan dertig mijl en helaas was de westenwind zo zwak, dat we er zeilend waarschijnlijk niet voor donker zouden komen. Dus gingen we op de motor. Prachtig zonnig weer, aan het begin van de middag zelfs bloedheet. Bij Lyø ankerden we even om te zwemmen, maar de grote hoeveelheid kwallen rond de boot weerhield ons ervan dat voornemen uit te voeren. Toen we de tocht hervatten, zagen we een aantal bruinvisjes (tuimelaars) voor de boot opduiken!
In de haven van Faaborg viel het niet mee om een vrije box te vinden. En als we er één vonden, bleek die net iets te smal voor de Volle Maan. Na een hoop gemanoeuvreer in de overvolle haven ontdekten we dat er een stukje verderop een nieuwe haven aangelegd was met een overvloed aan vrije boxen….
’s Avonds bekeken we het schitterende stadje en aten heerlijk in een Thais restaurant.
Woensdag was het wederom prachtig weer, maar er stond een stevige noordwestenwind van 5 Beaufort. Bob en Liesbeth hadden trek in een flinke wandeling en ik had nog een paar klusjes aan de boot te doen. Dus besloten we een extra nachtje in Faaborg te blijven.

1. Jan:
    10 juli 2013
    Ha Henk, ik geniet van je verslagen, leuk zo mee te leven. Heb het goed. Jan
  2. Leen Troost:
    10 juli 2013
    Hallo Liesbeth, Bob en Henk,

Op de foto zie ik dat Liesbeth het roer al heeft overgenomen.
    De traditie van een wijntje bij een reünie hebben jullie in ere gehouden.
    Van uit mijn camping (bij Dinxperlo) wens ik jullie een behouden vaart en blijf de leuke reisverhalen van Henk met plezier volgen.

Hartelijke groeten
    Leen