Opnieuw in Willemstad

16 juli 2014 - Willemstad, Nederland

Hoog tijd om mijn verslag weer aan te vullen! Het is alweer woensdagavond en ik heb dus al vijf dagen met Roel gevaren. We begonnen zaterdag in Wemeldinge en voeren met matig weer maar geen beroerde wind naar Sint Annaland. Op zondag naar de Grevelingen, waar we in het centrum van Brouwershaven een mooi plekje vonden en ook een goed restaurant! Het weer was nog steeds niet geweldig, maar er kon lekker worden gezeild. Op maandag was het weer een stuk beter en maakten we een prachtige zeiltocht over het Grevelingenmeer, eindigend in Herkingen. Dinsdagochtend kocht ik daar nieuwe "sokken" voor de stootwillen, want die waren totaal doorgesleten en al wil ik de boot verkopen; hij moet er natuurlijk wel knap uitzien! Veel wind was er dinsdag niet, maar wel mooi weer en net genoeg wind om een flinke afstand af te leggen: we namen die dag drie sluizen: de grevelingensluis, de krammersluis en de volkeraksluis. Tegen zeven uur 's avonds meerden we af in Numansdorp. Vandaag was het fantastisch zomerweer, maar vrijwel zonder wind. We brachten een bezoek aan het eiland Tiengemeten, dat nu geheel in het bezit is van Natuurmonumenten; zeer de moeite waard! Na ons verblijf (met lunch en wandeling) op het eiland voeren we op de motor naar Willemstad, waar we in dezelfde box terecht kwamen, waar ik een dag of tien geleden met Bram in lag. Een pilsje op een terrasje smaakte goed evenals de maaltijd, die we daarna aan boord bereidden.

Morgen gaan we het Volkerak weer op. De weersverwachtingen zijn prima, maar we hopen wel op iets meer wind dan vandaag.....

1. Iris:
    16 juli 2014
    Interessant Henk. Wij genieten ook met volle teugen in Frankrijk, het is hier heet nu! Groetjes, Iris, Jaap, Lea, Cecil, Alex
  2. Iris:
    16 juli 2014
    Interessant Henk. Goed te horen dat je je vermaakt. Wij genieten ook met volle teugen in Frankrijk, het is hier heet nu! Groetjes, Iris, Jaap, Lea, Cecil, Alex
  3. Johan:
    Hallo Henk,
    Het blijft een mooi en spannend verhaal, al jullie avonturen. Overigens is het verhaal van onze toegang tot de Nieuwe Waterweg steeds weer een veel indruk makend succes.
    Het lijkt er trouwens op dat je aan de terugtocht begonnen bent? Wat ik wel mis zijn de foto's van je tocht tot nu toe. Laatste foto is van 2013(?). Zal ik er nog wat sturen? In Egmond genoten we afgelopen lange weekend van de zee en het huisje. Moest wel steeds aan jullie denken wat betreft het (meer of minder mooie) zeilweer. Veel plezier nog en een frisse wind!