Even thuis

7 juni 2013 - Hoorn, Nederland

De Volle Maan ligt veilig in box 103 van de jachthaven Neptunus in Delfzijl. Woensdag in het begin van de middag kwamen Sijtze en ik daar aan na een voorspoedige tocht, al was het soms wat koud. Nadat we het stadje bekeken hadden (en ik veel herinneringen aan de jaren 1975-1982 had verwerkt) hebben we de boot grondig schoongemaakt en opgeruimd, een hapje gegeten in restaurant Het Lokaal en heerlijk geslapen.

Donderdagmorgen namen we de trein om weer naar huis te gaan. Ik stapte in Castricum uit, waar Trude de oppas op Nanja's kinders had. Het was daar heel gezellig. Tegen de avond gingen we huiswaarts.

Maandag hopen we de zorg voor huis en hond over te dragen aan onze "huisoppas" en met de trein naar Delfzijl te gaan. Zoals het nu lijkt, hebben we geschikt weer om dinsdagmorgen om half acht uit te varen voor het eerste zeetraject: over het wad van Delfzijl naar Norderney. Een schitterende tocht!

En als het weer goed blijft varen we woensdag naar Helgoland, waar we dan een dagje hopen te blijven liggen. Als het zover is, schrijf ik wel weer wat.

Nu zet ik nog een paar foto's van de afgelopen week op de site.

1. Johan:
    7 juni 2013
    Op voor het grote avontuur! Zijn jullie wel voorzichtig met (bijna) onmogelijke doorgangen tussen twee eilanden?!
  2. Helmi:
    9 juni 2013
    Goede reis en veel plezier!!!